Duunipaikka Blog
  • Yritykset
  • Ota yhteyttä
  • Tietoa meistä
  • Kieli (FI)
    • Svenska
    • Suomi
    • English
  • Blog
  • Luo tili
  • Kirjaudu sisään

OMA TYÖNTEKIJÄBRÄNDI ON TAIKAA TYÖMARKKINOILLA

elokuu 29, 2017No commentsEvulate

Suomen talous kasvaa nyt ripeästi ja kasvu on laaja-alaista. Lähes 10 vuotta kestänyt lama / taantuma on vihdoin jäämässä taakse. Myös yrityksissä yleinen ilmapiiri ja tahtotila ovat nyt aivan eri kuin esim. vielä vuosi sitten. Nyt uskalletaan tehdä päätöksiä, investoida, rekrytoida uusia työntekijöitä ja kasvaa.

Nämä kaikki ovat erittäin positiivisia uutisia kaikille meille. Kun yritykset hakevat kasvua, uusia mielenkiintoisia mahdollisuuksia aukeaa koko ajan enemmän ja enemmän työmarkkinoille. Lisäksi kun näkymät ovat hyvät, myös työntekijät ovat rohkeampia vaihtamaan työpaikkaa sekä ottamaan jopa pienimuotoisia riskejä. Nyt ei tarvitse enää pelätä ja pelata varman päälle. Tiedetään, että uuden työn saaminen ei ole enää niin haasteellista, varsinkin jos oma osaaminen ja brändi ovat kunnossa.

Yleisesti on tiedossa, että suurin osa työpaikoista liikkuu yritysten ja sen työntekijöiden omien verkostojen kautta. Seuraavaksi tärkeimmiksi kanaviksi on muodostumassa sosiaaliset mediat, kuten Facebook ja LinkedIn. Omat verkostot ja sosiaalinen media menevät myös osaksi päällekkäin ja välillä on vaikea tehdä eroa, kumman kautta oikean henkilön löytyminen on tapahtunut.

 

Hyvän työntekijäbrändin omaavat saavat parhaat työtarjoukset

Se minkä kautta loppuen lopuksi uusi työ on löytynyt, ei kuitenkaan ole niin tärkeää. Tärkeämpää on ymmärtää, minkälaiset henkilöt yleensä vievät parhaat paikat päältä ja saavat mielenkiintoisia yhteydenottoja kerta toisensa jälkeen.

Näitä henkilöjä yhdistää tänä päivänä hyvin usein yksi tekijä: Heillä on oma työntekijäbrändi kunnossa. Hyvä työntekijäbrändi ei tarkoita sitä, että olisi välttämättä kaikkien tuntema henkilö. Usein riittää, että oma ”online presenssi” on kunnossa, jolla tarkoitetaan sitä, minkälaisen kuvan itsestään antaa eri online kanavissa.

Seuraavassa kolme yksinkertaista ja helppoa asiaa, joilla varmistaa, että tekee itsestään kiinnostavan potentiaalisen työnantajan tai palkkaavan henkilön silmissä:

 

Picture1

  1. LinkedIn profiili kunnossa

LinkedInin merkitys kasvaa tällä hetkellä räjähdysmäisesti ja kohta voidaan jo todeta, että mikäli et siellä ole, sinua ei ole olemassa.

Mikäli henkilöllä on LinkedIn profiili kunnossa, sieltä löytyy hyvä tiivistelmä omasta osaamisesta, selkeät kuvaukset aiemmista työtehtävistä, lista omista taidoista sekä vielä kirjallisia suosituksia entisiltä kollegoilta ja esimiehiltä, on varmaa, että antaa itsestään positiivisen kuvan ja herättää mielenkiinnon.

  1. Blogit ja artikkelit

Hyvin paljon tulee vastaan henkilöitä, jotka pitävät omaa blogia ja kirjoittavat sinne omaa osaamistaan ja mielenkiintoa lähellä olevia artikkeleita. Tämä on mitä mainioin tapa tuoda omaa osaamistaan esiin varsinkin siinä vaiheessa, kun joku siitä kiinnostuu. Omalla blogilla ja artikkeleilla henkilö viestii omasta osaamisestaan erittäin vahvalla tavalla ja erottuu näin muista mahdollisista ehdokkaista. Toki se täytyy muistaa, että blogien pitää olla kuranttia asiaa, jotta näin käy.

Positiivista on myös se, että omien ajatusten ja artikkelien julkaisuun ei tarvita tänä päivänä enää omaa blogia, vaan onnistuu se erittäin helposti myös esim. LinkedInissä. Siellä jokainen voi helposti julkaista omia artikkeleitaan ja näin jakaa ajatuksiaan omalle verkostolleen sekä samalla rakentaa omaa brändiään. Artikkelit tulevat myös näkymään henkilön omassa profiilissa, joka tekee näin siitäkin taas astetta kiinnostavamman ja erottuvamman.

  1. Aktiivisuus

Aktiivisuudella on myös iso vaikutus. Sillä, että on aktiivinen, jakaa hyödyllistä tietoa muille, ottaa kantaa ja käy keskustelua, luo hyvin nopeasti itsestään positiivista kuvaa omalle verkostolleen ja myös sen ulkopuolelle.

LinkedInin ohella esim. Twitter on loistava kanava tähän. Mikäli siellä oma fokus on enemmän ammatillisissa asioissa, antaa itsestään helposti osaavan ja mielenkiintoisen kuvan, joka voi jossain kohtaa johtaa mielenkiintoiseen

Previous post Kenellä on vastuu työantajamielikuvasta organisaatiossanne? Next post Palkkatasa-arvon toteuttaminen on helppoa.

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Viimeisimmät artikkelit

  • Toisten ihmisten hyväksyntä johtaa korkeampaan palkkaan?
  • Evulate helpottaa työnhakemista
  • Palkkatasa-arvon toteuttaminen on helppoa.
  • OMA TYÖNTEKIJÄBRÄNDI ON TAIKAA TYÖMARKKINOILLA
  • Kenellä on vastuu työantajamielikuvasta organisaatiossanne?

Kategoriat

  • Arbetsgivare
  • Arvostelu
  • Employer branding
  • Evulate FI
  • Palkka
  • Palkka-avoimuus
  • Suomeksi
  • Työnantaja
  • Työnantajabrändi
  • Työnantajamielikuva
  • Työntekijä
  • Työpaikka
  • Uncategorized @fi
  • Yritys
© 2015 All rights reserved. Impreza Theme by UpSolution